Thursday, December 4, 2014

Rambutku Mahkotaku



Assalamulaikum dan selamat malam semua pengunjung blog Zaiton....

Entry kali  ini zaiton nak kongsi ngan semua tentang penjagaan rambut dan kulit kepala. Rambut adalah mahkota yang paling beharga sebab bila rambut rosak,botak,beruban dan  berkelumur pasti wajah kita juga akan berubah.

Taknak la nanti kita tua sebelum usia disebabkan masalah kulit kepala.

Ramai orang tak tau bahawa salah satu punca kulit kepala kering ( kelumumur),rambut bercabang,beruban sebelum usia  dan mudah gugur adalah disebabkan  kurangnya pengambilan vitamin C dalam diet harian....

Setiap hari kita mesti ambil 7 biji oren beserta kulitnya untuk mencukupkan vitamin c dalam diet harian....mampu ka kita nak makan oren 7 biji beserta kulit?

Mustahilkan rakan-rakan...


Makan 1 biji Vitamin C  Shaklee bersamaan dengan 7 biji oren. Senangkan tak perlu lagi nak peningkan kepala untuk dapatkan vitamin C dalam diet harian.





Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagai Sustained Release Vita-C.

Apa itu sustained release? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.




Vitamin C penting untuk penjagaan kulit kepala kerana ia berfungsi untuk :



Melawan Masalah Rambut

 




Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.




 Meningkatkan Pertumbuhan Rambut


 




Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.


Mengelak dari Uban


 





 Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.





Melawan Kelemumur

 






Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala. Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.



 Mengurangkan Keguguran Rambut.

 

Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.



Melebatkan Rambut

Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.










Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)
Tahan sehingga 6 bulan.

Nak harga promosi ....hubungi zaiton sekarang.




Untuk mendapatkan maklumat lanjut atau untuk membuat tempahan, rakan-rakan boleh hubungi Zaiton  di:

Facebook: Zaiton Hamid

SMS/Whatsapp: 019-5585048

Ataupun emeil kepada Zaiton: umi.warham2011@yahoo.com

No comments:

Post a Comment