Wednesday, December 3, 2014

SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK KENSER PROSTAT



Zink............ ialah nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat. Zink didapati dalam sel-sel di seluruh badan. Ia membantu sistem imun melawan bakteria jahat dan virus. Badan juga memerlukan zink untuk membina protein dan DNA, bahan genetik dalam semua sel-sel.
Kebanyakan lelaki mudah terkena penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok, kelesuan dan banyak lagi akibat kekurangan Zink dalam badan. Ada di antara mereka yang mengalami perubahan hormon seawal 30 tahun yang membawa kepada masalah kesihatan yang rumit dalam hidup mereka seperti :
  • Mati pucuk
  • Pembesaran prostat
  • Kelesuan
  • Kurang tenaga & stamina

Zink.......... memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesuburan dan kesihatan lelaki serta mencegah daripada terkena kenser prostat. Kajian daripada Ahli-ahli sains di Universiti Johns Hopkins dan Perkhidmatan Penyelidikan Pertanian ( cabang Penyelidikan  Jabatan Pertanian Amarika Syarikat) mendapati bahawa tisu prostat kenser mengandungi Zink yang sangat kurang  berbanding daripada organ tisu yang sihat. Walaupun Zink terdapat di dalam setiap tisu,organ, dan sel dalam tubuh manusia,tetapi dalam badan lelaki , prostat mempunyai zink lebih daripada mana-mana tisu lain kecuali tulang. Lelaki yang kurang kandungan Zink cenderung untuk mengalami pembesaran prostat  ( benign prostatic hyperplasia atau BPH) dan prostatic  ( radang prostat), Mati Pucuk, Kelesuan dan kekurangan tenaga & stamina.  Mereka juga mempunyai potensi mengidap kenser prostat yang lebih tinggi.

Sebagai Isteri Saya memang takuttt suami sakit2 . Terutamanya bila terpaksa Operation untuk kenser prostat....... atau terpaksa potong kaki akibat kencing manis........Susah woo hidup terpaksa bergantung pada orang lain, pergerakan terbatas, ditambah lagi dengan anak2 yang masih kecil memerlukan kasih sayang seorang bapa........ Saya dan suami  lagi suka ambil langkah mencegah dari mengubati... Dan sebab itu saya akan pastikan suami tersayang mengambil Zink yg cukup setiap hari. Nak tahu rahsia saya dan suami ? Jom kita sembang-sembang ...

Sms / Whatsapp saya : 019-5585048