Saturday, December 13, 2014

BERJAYA HAMIL SELEPAS 5 TAHUN BERUSAHA





Saya ada seorang kawan yang dah 5 tahun kawin tapi belum dikurniakan anak,dah bermacam usaha dan  ikhtiar dia lakukan tapi tetap juga tidak menjadi......

Baru-baru ni saya bertemu dengan dia yang dah hampir 10 tahun terpisah. Masyaallah memang terkejut saya dibuatnya,apataknya masa kami berpisah dulu dia tengah berusaha keras untuk dapatkan zuriat. Tiba-tiba masa kami  bertemu semula,dia dah ada 6 orang anak( kecil-kecil).

Saya apa lagi terus korek rahsia macam mana dia yang dah 5 tahun kawin masa kami berpisah tak dapat anak tapi sekarang dah ada 6 anak.

Haaaaa ...... ini jawapan yang kawan saya bagi. Saya kongsikan di sini semoga menjadi mamfaat untuk mereka-mereka yang senasib ngan kawan saya tu  dan boleh cuba  praktiskan mana tau serasi dan boleh punya anak sendiri juga.

First  kawan saya ni berubat cara Tradisional,kawan saya pergi berurut kat bidan kampong,masa berurut tu.....tok bidan kata kedudukan rahim dia tak  betul,so tok bidanpun betulkanla rahim dia ke kedudukan asal....tapi malangnya walaupun rahim dah dibetulkan kawan saya tetap tak ngandung juga. So petua ni dia kata tak berkesan abaikan ja.

Selepas gagal mengandung dengan cara mengurut. Kawan saya cuba pula jumpa dokter pakar sakit puan. Dokter pakar kata kawan saya ni subur tak dak apa-apa masalah tapi suami dia yang bermasalah. So apa lagi kawan sayapun ajak suami dia buat rawatan dengan dokter pakar tapi hasilnya tetap sama.....gagal hamil.

Ada  seorang ustazah  bagi tau kat kawan saya,kalau nak dapat zuriat sendiri mesti rajin berdoa dan banyakkan bersedekah.....Alhamdulillah dua amalan ini kawan saya amalkan. Solat fardhu dan sunat dia lakukan dengan istiqamah,tahajjud dan solat hajat tidak pernah di tinggalkan. Doa dan sedekah dia lakukan sungguh-sungguh .....hasilnya, Allah belum izinkan.

Pernah juga orang bagi petua ngan kawan saya kalau nak anak,mesti kira hari subur kita. Masa subur tu seminggu sebelum period dan seminggu selepas period. Masa ni kalau buat betul-betul insyaallah dapat anak...tapi malangnya usaha hanya tinggal usaha. Gagal hamil....kecewa lagi.

Suatu hari tu kawan saya serch kat google cari kut-kut ada petua atau ubat yang boleh membantu dia hamil......masa dia serch tu dia terjumpa satu blog yang menceritakan tentang mudahnya hamil dengan supplemen. Dia tertarik dengan artikel yang tertulis kat blog tu,antaranya salah satu sebab sukar nak hamil adalah disebabkan  air mani suami cair atau kurang, kalau betul-betul nak hamil air mani suami kena pekat dan banyak dulu baru isteri boleh hamil. Macam mana suami nak pekatkan air mani? Haaaaa tuan blog tu kata VITAMIN CINTA dapat membantu memekatkan dan membanyakkan air mani suami yang berkualiti.

Apa lagi kawan sayapun cari la VITAMIN CINTA tapi yang lawaknya Vitamin CINTA tu rupa-rupanya Vitamin E Shaklee .....hehehe ingatkan Vitamin apa la tadi. Kawan saya beli satu botol dengan harga RM 149. Dalam tu ada 120 biji,setiap hari dia paksa suami dia makan 1 biji pagi dan 1 biji sebelum tidur.

Dengan izin Allah belumpun habis satu botol suami dia makan,period kawan saya  lambat datang. Dia ingatkan biasa-biasa saja,rupa-rupanya dia dah ngandung.......happy tak terhingga dia pada masa tu kerana akhirnya impian  untuk menjadi ibu bakal  tercapai.

SET KESUBURAN INI MUNGKIN BOLEH MEMBANTU ANDA YANG MEMERLUKAN:



Sejak mengandung anak pertama....rezeki kawan saya berganda-ganda kerena setiap tahun dia mengandung dan melahirkan anak.

Masa ambik vitamin E, suami kawan saya ni ambik zink juga sebab gabungan kedua-dua Supplement ni membantu menpercepatkan proses kesuburan dia.

Kita hanya berusaha......Allah lebih berkuasa dari segala-galanya. Kita tidak tahu usaha yang manakah bakal mendapat rahmat dan pertolongan Allah....so sabar dan ikhtiar adalah jalan terbaik .

Klik sini untuk mengetahui 10 SEBAB KENAPA ANDA PERLUKAN VITAMIN C

Jika ada ingin mencuba Vitamin E dan Zinc yang suami kawan saya ambik.....saya sedia membantu kerana saya juga salah seorang SID Shaklee.

Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya melalui sms/whatsapp di talian :   019-5585048 ( zaiton)


Anda juga boleh hubungi saya di Fb :  https://www.facebook.com/zaiton.hamid.9


Atau tinggalkan komen di ruang komen,nanti saya akan hubungi anda kembali dengan syarat tinggalkan no phon atau alamat fb.











No comments:

Post a Comment