Wednesday, December 31, 2014

7 KEPENTINGAN VITAMIN C UNTUK TUBUH.



Assalamualaikum......entry kali ini zaiton nak kongsi ngan semua 7 sebab kenapa tubuh kita perlukan vitamin C setiap hari.....

Haaaaa.....kalau semua nak tahu. Vitamin C sangat penting untuk tubuh kita kerana :








1.       Sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C


2.       Tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk mencapai tahap kesihatan yang baik.




3.       Sifat vitamin C yang mudah larut dalam air menyebabkan badan tidak boleh menyimpan vitamin C.



4.       Vitamin C hanya ada dalam darah manusia selama 12 jam dan dalam tempoh waktu tersebut Vitamin C 'bekerja' dengan sel-sel tubuh untuk meningkatkan keimunan dan juga meningkatkan fungsi-fungsi sel di bahagian tubuh yang lain.


5.       Pengambilan vitamin  C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.



6.       Vitamin C membantu  pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anfa yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang  melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah.


7.       Vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.



Mesti kita  semua tak nak kan tubuh kita menderita sakit akibat kekurangan vitamin C dalam badan seperti: 




1.   

Jom kita sama-sama jaga kesihatan tubuh kita dengan menjaga Vitamin C dalam tubuh, nak dapat vitamin c penuh dalam diet harian kita kena makan 7 setengah biji limau setiap hari.....eeee mampu ka nak makan 7 setengah biji limau setiap hari bersama-sama ngan  kulit...
Tak mampukan?????

Jangan risau....1 biji Sustained Release Vitamin C Shaklee  bersamaan dengan 7 ½ biji limau.

 

Dapatkan vitamin C Shaklee hari ini agar kesihatan  diri anda terpelihara dan anda dapat melakukan aktiviti harian tanpa gangguan kesihatan.
                            
Sms/whatsapp : 019-5585048
Atau

No comments:

Post a Comment