Wednesday, December 31, 2014

6 FUNGSI VITAMIN C CANTIKKAN RAMBUT







Assalamulaikum semua pengunjung blog Zaiton....

Entry kali  ini zaiton ingin  kongsi dengan semua tentang penjagaan rambut dan kulit kepala. Rambut adalah mahkota yang paling beharga sebab bila rambut rosak,botak,beruban dan  berkelumur pasti wajah kita juga akan berubah.





Taknak la nanti kita tua sebelum usia sebab kepala dah botak,berkelumumur dan beruban...



Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut


Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.



Untuk mencukupkan vitamin C dalam badan. Setiap hari kita mesti ambil 7 setengah biji oren beserta kulitnya untuk mencukupkan vitamin c dalam diet harian....mampu ka kita nak makan oren 7 setengah biji beserta kulit?


Mustahilkan rakan-rakan...



Makan 1 biji Vitamin C  Shaklee bersamaan dengan 7 biji oren. Senangkan tak perlu lagi nak peningkan kepala untuk dapatkan vitamin C dalam diet harian.



Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagai Sustained Release Vita-C.

Apa itu sustained release? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.




Vitamin C penting untuk penjagaan kulit kepala kerana ia berfungsi:




1.  Meningkatkan pertumbuhan rambut yang sihat dan lebat    

2. Mengelak dari uban serta mengekalkan warna asal rambut


3. Melawan Masalah Rambut ( mengelakkan alopecie dan masalah botak bagi lelaki)

4. Mengurangkan Keguguran Rambut.

5. Melebatkan Rambut

6. Melawan Kelemumur




Bonusnya  dengan pengambilan Vitamin C setiap hari kulit akan jadi cantik berseri,jerawat dan jeragat say good bye,muka awet muda,antibody kuat untuk melawan penyakit yang datang.....

Bestkan vitamin C....jom dapatkan hari ini.

Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)
Tahan sehingga 6 bulan.


Apa tunggu lagi. Order SEKARANG.

Sms/whatsapp : 019-5585048

No comments:

Post a Comment