Friday, October 31, 2014

KALI PERTAMA DENGAR NAMA TERUS JATUH CINTA.....



TAK KENAL MAKA TAK CINTA.........UNITNYA KALI PERTAMA DENGAR NAMA TERUS JATUH CINTA.....

Saya mula kenal shaaklee jun 2013.....tupun sebab kawan sek tanya “ ada tak sapa2 jual Shaklee kat sek ni?” ( first time dengar nama Shaklee).  2 hari lps kawan tanya,saya terlihat satu pos dlm fb yg cerita tentg Shaklee n bagaimana nak jadi ahli,terus sy wsp mama Shaklee saya Pn Amalina Hussin dan berjanji nak masuk jadi ahli bawah dia tanpa satu ilmu shaakleepun yg saya ada pada masatu......saya terus bank in duit  RM 70 bbrp hr lps tu tanpa bg tau suami ( kebetulan suami kat kedah,sy kat KL), bila suami blk kl saya cerita tentang Shaklee n maklumkan saya dah jadi ahli sebanyak RM70......suami terus ckp “ yang tau tak apa itu Shaklee?” bagi masa kat abg 2 minggu utk abg cari keburukan Shaklee.....klu abg puas hati Yang teruskan biz ni klu tak biarkan duit  RM70 tu”.......dalam tempoh 2 minggu saya sentiasa berdoa agar Allah berikan sy jln yg terbaik krn saya sayang duit rm 70 n saya mula rasa sayang kat Shaklee w/pun saya blm kenal apa itu Shaklee just tahu nama ja.......

Selepas 2 minggu suami ckp....” ok sayang,abg izinkan yang teruskan biz ni krn abg tak jumpa satupun keburukan Shaklee  sepanjang 2 minggu abg study kat google.....horeyyyy saya dapat teruskan biz ni,saya happy sangat tp masih ada satu masalah sebb sy blm kenal lagi apa itu Shaklee,apa kebaikannya n macam2 lagi....

Saya cerita ngan kawan2 kat sek sy jadi ahli Shaklee.....2 org kawan kata nak oder Alfalfa yg rm 43,dan seorg lg nak oder ESP,terus sy wsp mama Shaklee sy,mcm mn nak dptkan brg ni koz sy blm dpt lg bag hitam n saya masih samar2 lg ngan biz ni......Alhamdulillah sy dpt tunjuk ajar dr mama Lin dan saya dapat beli Alfalfa & ESP kat HQ Subang ( perasaan suka & manis sangat pd masa tu)
Mama Lin memperkenalkan sy dengan datuk Shaklee saya Cik Lee.....sejak hr tu hgg sekarang saya sentiasa berhubung & sedut ilmu dr mama Lin dan Ciklee,saya selalu wsp ciklee bertanyakan macam2 dr saya x tahu apa2 akhirnya saya dah mula pandai walaupun blm sepenuhnya......

Saya suka & sayang biz ni krn semua org saling bantu membantu antara satu sama lain.....x pernah kedekut ilmu dan sentiasa prihatin.

Terima Kasih mama Lin dan Cik Lee yg banyak membantu dan membimbing saya selama ini....saya akan gandakan usaha utk Berjaya macam semua org yg dah Berjaya.