Wednesday, December 3, 2014

Kelebihan Vitamin C Shaklee Sebagai Vitamin Keluarga






Assalamualaikum.

Apa khabar pelawat blog Zaiton Hamid hari ni? Zaiton harap semua sihat dan ceria selalu maklumlah bulan nikan bulan kesihatan bulan kecantikan..........

Bulan kesihatan dan kecantikan???

Ya...bulan ni Zaiton namakan bulan kesihatan dan kecantikan sebab bulan ni bermula 1 -30 Disember 2014 ada promosi besar-besaran daripada Shaklee.. PROMOSI VITAMIN C beli 6 percuma 1. Wawwwwwww bestnya sebab Vitamin C adalah antara produk Shaklee untuk kesihatan dan kecantikan dan merupakan produk yang terlaris. 




Apakah beza vitamin C Shaklee dengan Vitamin C yang berlambat dipasaran dan apa kelebihannya pula???? 

Haaaaa ......kalau rakan-rakan nak tau sebenarnya  Vitamin C Shaklee telah  diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini  akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan.




Selain itu, satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.

Vitamin C dapat meningkatkan system Imunisasi badan, membantu mengurangkan system alergi dan resdung serta dapat mengatasi masalah gusi berdarah jika rakan-rakan amal memakannya setiap hari.

Tubuh kita juga perlukan Vitamin C setiap hari ??? sebab

  1. Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri.
  2. Tubuh kita akan kehilangan vitamin C  semasa melakukan aktiviti harian.
  3. Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
  4. Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
  5. Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
Kalau rakan –rakan nak kelihatan cantik/kacak setiap masa. Zaiton syorkan rakan-rakan amalkan Vitamin C juga  setiap hari sebab Vitamin C  berfungsi :
  1. Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
  2. Mencerahkan kulit.
  3. Melambatkan proses penuaan.
  4. Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.

Bestkan vitamin C ini? Hah apalagi, marilah rakan-rakan kita dapatkan sebotol. Bulan ni promosi tak rugi kalau rakan-rakan borong Vitamin c ni sebab terlalu banyak fungsi yang dah kita ketahui.......vitamin c Shaklee sungguh jimat sebab sebotol ada 180biji, dan tahan untuk kegunaan enam bulan.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut atau untuk membuat tempahan, rakan-rakan boleh hubungi Zaiton  di:

Facebook: Zaiton Hamid

SMS/Whatsapp: 019-5585048
Ataupun emeil kepada Zaiton: umi.warham2011@yahoo.com

No comments:

Post a Comment