Thursday, June 19, 2014

Suplement SHAKLEE membantu mencegah atau mengurangkan gastrik anda......



Hanya lebih kurang 10 hari sahaja lagi kita bakal menyambut kedatangan Ramadhan 1435 hijrah…..
Bagaimana puasa tahun lepas dah habis bayar belum ? Bagi yang  dah habis  Alhamdulillah…..
Bagi yang belum habis masih ada masa lagi untuk habiskan……. pulun habis-habisan jangan sampai di bawa ke depan nanti kena bayar  Fidyah…..
Biasanya bila masuk bulan Ramadhan ramai yang tak dapat puasa penuh sebab sakit perut atau gastrik, bagi yang dah alami gastrik ni tahu la macam mana rasa sakitnya penyakit gastrik ni kan?

Sebenarnya gastrik ni adalah keradangan pada lapisan perut. Ia boleh berlaku secara tiba-tiba dalam jangka masa pendek  atau secara berperingkat dan dalam jangka masa panjang.





Tanda2 gastrik

1.       Sakit perut pada bahagian atas perut atau obdomen
2.       Rasa senak,berangain atau pedih ulu hati
3.       Rasa tidak selesa
4.       Kembung,sendawa berulang kali atau kerap kentut selepas makan
5.       Rasa mual (loya) dan muntah
6.       Hilang selera makan
7.       Berat badan turun ( peringkat teruk)



Jika sampai peringkat teruk,ulser perut menyebabkan pendarahan dan ia  boleh dilihat dalam 2 bentuk iaitu :

·         Najis menjadi hitam seperti tar
·         Muntah mengandungi darah atau bewarna gelap seperti kopi


KOMPLIKASI GASTRIK?

Komplikasi penyakit gastrik timbul daripada kemusnahan sel dinding perut berterusan.





Tanpa perlindungan daripada mukus semulajadi di permukaan dinding perut, asid perut semulajadi dihasilkan oleh perut akan menyerang sel-sel dinding perut dan menyebabkan kemusnahan dinding perut tersebut.

Kemusnahan yang berterusan akan menyebabkan ulser perut dan pendarahan di dinding perut.

Pendarahan yang tidak terkawal di dinding perut akan menyebabkan anaemia, pening kepala dan pengsan akibat daripada kekurangan darah.

Apa yang merisaukan ialah selalunya pesakit gastrik tidak sedar masalah pendarahan dalaman tersebut sehingga masalah tersebut sudah mencapai ke tahap sangat serius.

Maka, adalah sangat penting bagi pesakit untuk sentiasa berjaga-jaga dengan tanda awal pendarahan dalaman tersebut.

Malah, terdapat bukti klinikal terbaru menunjukkan gastrik kronik boleh menyebabkan penyakit kanser perut

Errkkk... takut pulak bila baca sampai abis... boleh jadi penyakit kanser perut... takut tuuuu takuttt....  bistu camno nk buek..? Takkan nak biar melarat... takkan nak terus bergantung pada ubat-ubatan sintetik...???

Hahhhh.. ni dia... baik punya... ekekeke... Suplemen/makanan tambahan Shaklee yang dijamin selamat, berkesan dan semulajadi boleh membantu anda...!!! (macam iklan tv/radio pulak!)  Yang bestnya... set ni juga selamat diambil oleh ibu hamil yang mengalami masalah gastrik... preggy mommies yang morning sickness, tak lalu makan, muntah2 dan loya pun boleh amik set ni... :))

Credit :http://mama-mayya.blogspot.com/2014/03/atasi-gastrik-dengan-suplemen-shaklee.html


Suplement SHAKLEE  dapat membantu mencegah atau mengurangkan gastrik anda......

1.       Energizing Soy Protein – ESP

·         ESP merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya yang merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan didalam perut. Di samping itu,  
·         Nutrien protein yang terkandung didalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.
·          Membaik pulih luka dZalaman dan menghasilkan sel2 baru yang lebih sihat        




2.        Peppermint Ginger Plus (PGP)




·             Pudina yang terdapat dalam PGP mempunyai kesan penenang, membantu dalam penghadaman, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Pudina merangsang pengeluaran peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema.

·           Halia yang terdapat dalam PGP pula merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin juga ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).

·            Fennal yang terdapat dalam PGP membantu menghilangkan kembung perut, melegakan sakit perut, melegakan gejala flu, malah membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

·          Anise dalam PGP membantu melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

3.       Ostematrix



·           Memperbaiki kekejangan, sakit sendi dan artritis
·       Meringankan stres dengan mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf,   penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
·   Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang OBESITI di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.
·           Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.


Eh banyaknya yang kena makan….saya tak boleh telan pil la…..
Ha …… Jangan risau sebenarnya, anda boleh ambik  salah satu…..

klu tak boleh telan pil anda boleh ambik ESP ja sebab ESP ni berbentuk serbuk dan hanya minum 3  sudu besar setiap hari boleh campur dalam minuman  yang anda suka seperti milo/ horlick/oren tapi jangan campur dengan teh atau kopi nanti ia mengganggu penyerapan struktur protein       

Bertindak sekarang jangan sampai dah jadi kanser baru menyesal…..  mencegah lebih baik daripada mengubati…..
Jom dapatkan supplement anda hari ini :
PM "SHOPPING SHAKLEE ONLINE" di https://www.facebook.com/WSbamboocorset
Blog: http://umiwarham.blogspot.com/
Call/SMS/WhatsApp: 019-5585048

No comments:

Post a Comment