Tuesday, February 17, 2015

10 TANDA ANAK SIHAT DAN CUKUP NUTRISI



1.       BERTAMBAH UMUR,BERTAMBAH BERAT,BERTAMBAH TINGGI
2.       POSTUR TUBUH TEGAP DAN OTOT PADAT
3.       RAMBUT BERKILAU DAN KUAT
4.       KULIT DAN KUKU BERSIH TIDAK PUCAT
5.       WAJAH CERIA,MATA BENING DAN BIBIR  SEGAR
6.       GIGI BERSIH DAN GUSI MERAH MUDA
7.       NAFSU MAKAN BAIK DAN BUANG AIR BESAR SECARA TERATUR
8.       BERGERAK AKTIF DAN BERBICA LANCAR SESUAI UMUR
9.       PENUH PERHATIAN DAN BERAKSI AKTIF
10.   TIDUR NYENYAP


Bestkan kalau anak2 kita memenuhi ke 10 ciri di atas,hidup kita tenang tidur malam tak terganggu,tak perlu lagi nak mc bagai untuk jaga anak..........
TAPI untuk memastikan anak kekal sihat kita mestilah menyediakan   kesemua 12 vitamin dan 7 galian dalam masakan harian sejajar dengan keperluan tubuh  anak2.......mampu ka kita sediakan semua tu dalam masakan harian kita.....
Kalau tak mampu kita boleh beri anak kita makanan tambahan untuk kekal sihat.....bukan apa sebagai langkah penjagaan agar anak kita tak mudah dijangkiti penyakit.



Untuk memastikan anak2 kekal sihat tanpa mengambil apa2 supplement terserah...... tapi sebagai ibu/ bapa pastikan anak2  mendapat Nutrisi yang cukup dalam makanan harian mereka seperti Kalsium,Vitamin A, Zat bezi,Serat dan vitamin c   kerana  Kanak-kanak sedang membesar memerlukan nutrien penting bagi membantu tumbesaran yang sihat dan cergas.

Mampukah anda menyediakan kesemua nutrisi yang diperlukan sejajar dengan keperluan mereka dlm masakan  harian ??????? .............. taknak la nanti anak2 yang sihat & aktif tiba2 menjadi lemah ,tak bermaya,mudah demam atau selsema atau mudah dijangkiti penyakit disebabkan kecuaian sebagai ibu bapa.

Set vitamin anak cergas dan pintar mampu menyediakan kesemua Nutrisi yang diperlukan.....Jika ibu/bapa masih mencari pemakanan tambahan untuk anak, boleh cuba set vitamin untuk anak cergas dan pintar ini.




Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semula jadi Shaklee yang bermutu tinggi,saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut bajet boleh di buat dengan menghubungi saya ditalian berikut.



Nama : Zaiton Hamid @ umiwarham
Phon/message/whatsapp : 019-5585048










No comments:

Post a Comment